Bali, Lombok and back again - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rianna Hout - WaarBenJij.nu Bali, Lombok and back again - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Rianna Hout - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok and back again

Blijf op de hoogte en volg Rianna

05 Januari 2015 | Indonesië, Ubud

Ik kreeg vandaag de boodschap dat ik mijn eerste verslagje moest posten dus bij deze. Ik geloof dat je heel geestig moet zijn met dit soort dingen dus ik ga mijn best doen.

Start:
Dat was waar het meteen verkeerd ging, we waren geboard en toen gebeurde er niks, en niks, en niks; er was een technisch probleem. En dus hebben we 3 uur stilgestaan op Schiphol voordat we weg konden. Daardoor had ik nog ongeveer 30 minuten om mijn vlucht in Dubai te halen. Rennen, maar gelukkig heb ik hem gehaald. Ik weet niet wat het is met vliegtuigen dit jaar maar ik word hier dus wel zenuwachtig van.
Ik had een dansje gedaan omdat ik mocht vliegen in een airbus 380 (ja, sommige mensen worden enthousiast van vliegtuigen..), and it didn't disappoint.

Singapore:
Ik kwam rond 3 uur 's middags aan en daarna ben ik op pad gegaan om geld te pinnen en een kaartje voor de metro te kopen; probleem nummer 2. Mijn pinpas deed het niet. Mijn vriendinnetjes hadden nog gevraagd; staat je pinpas op wereld. tuurlijk, zei ik, ik heb er april nog mee gepind in Amerika, so no worries. Maar, de bank had hem dus terug gezet. Ik ging heerlijk in de paniek, helemaal omdat mijn telefoon het ook niet deed, dus ik kwam niet op de wifi, want daar had ik een sms voor nodig en die kwam niet aan. Ik kan je vertellen dat het niet zo leuk is om een probleem te hebben en niemand kan je helpen. Uiteindelijk heb ik van de customer service een wifi code gehad en het eerste wat ik deed was natuurlijk contact zoeken met mams. Want wat doe je als je een probleem hebt; je belt je moeder!! Na 2 uur prutsen was alles gefixt; ook mijn foon. Ben had zonder het te melden mijn uitgaand verkeerd uitgezet, dankzij mijn lieve vriendinnetjes was dat opgelost.
Singapore zelf vond ik echt heel leuk, ik heb niet heel veel gezien, alleen het historische centrum maar ik vond het een relaxte stad. Ik zou daar zeker nog een keer terug willen voor langer.

Bali, Lombok and back to Bali again;

In het vliegtuig naar Bali zat ik naast een meisje dat 7werkte in Vietnam (ho chi minh city, sorry als ik het verkeerd typ), maar op vakantie was in de gili's. We hebben samen de taxi naar Padang Bai genomen waar we weer samen de boot hebben genomen naar Gili T. Als ze zeggen pre-paid taxi ritje betekent dat in Bali, heel veel geld vragen, en de domme toeristen betalen omdat er overal staat dat dat de standaard prijzen zijn. Uiteindelijk zijn we met een snorder meegegaan, en dat gilbg verder allemaal prima. De boottocht was heel lang. We hebben een tijd langs de kust gevaren en al die vulkanische bergen zijn best leuk om te zien. Maar toen kreeg een oudere mevrouw een toeval. Je draait je om en opeens zie je een mevrouw een complete wegtrekker hebben, inclusief een schuddend lichaam. En dan heb je opeens een connectie, iedereen op zo'n boot. Een klein meisje werd bij een vreemde meneer op schoot gezet, een vreemde mevrouw ging voor haar zorgen, iemand gaf een fles water, iemand anders een kussen en weer iemand anders een handdoek, en je bent allemaal met hetzelfde bezig; grappig hoe dat werkt.

Het was echt kokend heet op de Gili's, en we werden van voor naar achter, naar links naar rechts gestuurd voor mijn homestay dus tegen de tijd dat we daar waren stroomde het water letterlijk van mij af. Ik denk dat ik de Gili's maar op een manier kan omschrijven; relaxed. Er zijn geen regels, iedereen is er om te ontspannen. Prachtig strand, prachtige zee, leuke restaurants, leuke mensen, en feestjes. Ik was van te voren een beetje benauwd om mijn Padi te halen maar ik vond het echt hartstikke leuk. Overdag ben je bezig met duiken, 's avonds ga je met een groepje uit eten en daarna naar een feestje. Zo ben ik naar een verlovingsfeestje geweest van twee duikinstructeurs die zich onder water verloofd hadden. Kerstavond was echt mega, zoveel mensen op één plek, maar ook weer heel gezellig. Ik snap echt heel goed waarom mensen er langer blijven, het is een soort home away from home.

Lembongan was veel rustiger maar ook veel mooier, veel meer zoals Bali er 25 jaar geleden uit heeft moeten zien. Er was een echt dorpsleven en de mensen waren heel vriendelijk. Er waren ook hier prachtige stranden en het duiken was echt fantastisch. Het koraal was zo mooi, echt een soort bos onder water. Ik heb nog nooit zo'n rustige Oud & Nieuw gehad. Normaal gesproken is er altijd veel vuurwerk maar nu was er tegelijkertijd een religieus festival en mocht er niks afgestoken worden. We hebben wel genoten van de lichtjes aan de overkant.

Ubud was heel druk maar ook heel relaxed (dat is geloof ik het woord voor Bali en Lombok; relaxed

  • 05 Januari 2015 - 13:13

    Mams Dus:

    Erg leuk om alles uitgebreider te lezen. Appen is fantastisch maar biedt natuurlijk weinig ruimte. Kijk uit naar het volgende deel, want ik denk dat wifi er mee ophield gezien het abrupte einde. Verheug me er op. Kus.

  • 06 Januari 2015 - 18:18

    Hanna:

    Ha Riansz,
    Leuk om te lezen, hoor. En nee joh, het hoeft echt niet humoristisch. Doe gewoon zoals je je voelt. Zal je verslag aan de jongens & M voorlezen. Veel plezier nog!! Kus van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

School's Out!

Reizen en vrijwilligerswerk rechtsonderin

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2015

Kiwi Land (the South)

05 Maart 2015

Tasmanie

04 Februari 2015

CVA & Tours

19 Januari 2015

CVA & Koreanen

19 Januari 2015

Melbourne en leven in een hostel
Rianna

Actief sinds 16 Dec. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 3689

Voorgaande reizen:

21 December 2014 - 15 Augustus 2015

School's Out!

Landen bezocht: